CUSTOMER - sigh!
Wednesday, January 3
Hey everyone, see, betul idak apa yang i cakap! Gigih kan sempena New Year ni, entry kedua of the day katanya! Merasala kene cover ack for tempoh bersawang yang akan datang kan! This entry me saja je nak berkongsi antara yang I rasakan customer yang lawak nak mampus!CALL #1.
PUK no.
Mende ni kalau tak silap, masa first first keje. Customer is an old man. Ala-ala warga senja mcm tue. Die called and the called I yang jawab. This is the scripts yang I ingat :
Isis Natasha : Careline, Isis sendia membantu.
PakCik WS (warga senja) : Cik, pak cik ni dok ada masalah nie.
Isis Natasha ; Yer cik, apa yang boleh saya bantu disini?
PakCik WS : Cik, apk cik ni malu nak habaq mai nie .. dosa!
Isis Natasha : Apa yang boleh saya bantu cik disni sebenarnya?
PakCik WS : PakCik segan nak habaq cik, dosa mencarut nie cik.
Isis Natasha : Mencarut apa ni cik? Cik, ada apa apa yang boleh saya bantu mengenai telefon bimbit cik sebenarnya?
PakCik WS : Cik, phone saya mencarut ni cik! (dgn nada mcm nak maki mak!)
Isis Natasha : Apa yang tertera di telefone bimbit cik sebenarnya?
PakCik WS : PUKI cik
- Masa ni mak dah like, Motif carut mak tetibe ni? Mak ada salah cakap ke - last last baru I understand - PUKI actually is P.U.K 1 - the code yang ada kat stater pack ittiew!
CALL #2.
GPRS
Ni call yang baru je tadi. Terbahak mak dengar dgn kegigihan feremfuan nie uols! Customer ni is a teen. Feremfuan - nie mak letak as Cust1.
Isis Natasha : Careline, Isis sendia membantu.
Cust1 : Cik, saya tak leh guna MMS la, Kenapa Network nie, problem problem problem! Tutup aje la senang! Saya hantar MMS tak dapat dapat kawan asya, penat die tunggu!
Isis Natasha : (Wah wah wah! Mak dalam hati was like - Ko sapa setakat prepaid baki RM2 hengget nak mki company mak nie? - kan!) Baiklah, saya akan bantu cik disini. Boleh saya dapatkan model aygn digunakan?
Cust1 : (with confident uols!) N1110.
Isis Natasha : (Mak dah was like - nak tergelak sundel) nak tau model phone die yang mana? click here) Cik, adakah cik pasti?
Cust1 : Yerla, takkan saya tak tahu saya pakai model apa kot.
Isis Natasha : (dgn kesabaran dan tergelak sipu sipu) Cik, telefon N1110 tidak boleh menampung GPRS MMS yer.
Cust1 : Tak, awak ni tak paham la. Saya amik simcard saya and then masuk ke phone adik I, Nokia Sabun (N6600).
Isis Natasha : (GIGIH KO KAN!) Cik, kalau begitu, transaksi itu memang akan gagal. Cik kene dapatkan setting untuk simcard dan phone cik yer.
Bayangkan, dietak habaq kat mek and the die kata mak tak paham? Aiyooooo!
CALL#3
PRE-REGISTRATION
This call seriously mak akan ingat sampai bile bile! Seriously, Youols, I naik pangkat tue, terus jadi pendidik. Mak terus jadi cikgu ngajar ngeja, korang boleh? Kaedhanye cenggini, customer is an indonesian or a sarawakian or sabah la, nak wat pre-registration ngan meks.
Isis Natasha : Cik, boleh saya dapatkan nama cik?
Cust2 : Rasman cik.
Isis Natasha : Baiklah, R untuk Russia, A untuk Amerika, S untuk Singapura, M untuk Malaysia, A untuk Amerika, dan N untuk Norway, betul?
Cust2 : Salah cik.
Isis Natasha : Adakah selepas A ialah Z untuk Zimbabwe?
Cust2 : Salah cik salah!
Isis Natasha : Boleh cik tolong ejakan bg pihak saya?
Cust2 : R I untuk India S M I N
(motif!!! RISMIN disebut RASMAN?)
Isis Natasha : Cik kalau begitu, dibacakan sebagai RISMIN yer.
Cust2 : Tapi masa sekolah cikgu sya ajar RASMAN cik.
- nasib baik masa ni die tak sambung, "cik tak sekolah ke cik?" kat mek! Kalo dia cakap, awas la die! - and masa nie, mak dah was like nak ajar tanya, "cik, cikgu cik grad dari institute mana tue cik?"
CALL#4.
PRANK
Mende ni takla berlaku kat I, but happen dekat my friend, a very best friend. Actually, this call is a PRANK call.
FRIEND : Careline, Natalia sedia membantu.
PRANKER : Cik, saya nak keraskan biji pelir.
FRIEND : Baiklah, saya akan sahkan no telefon cik disini. Boleh cik tunggu sebentar sementara saya buat semakan?
Dia pun hold and bukak la website and all the software cari application "PELIR". She unhold balik and ..
FRIEND : Maaf yer cik, kami disini tidak ada produk atau servis nama Pelir yer.
PRANKER : Cik, saya nak keras kan biji pelir saya.
Friend : Cik tunggu sebentar sementara saya buat semakkan lebih lanjut.
She dengan gigih pun pergi tanya supervisor bagai tanya "Sir, ada tak produck celom nama pelir?" And muke die blush gile bile tau what is teh real definition of pelir, she unhold the customer and ...
Friend : CIK TOLONG GUNAKAN AYAT BERSOPAN. SEKIRANYA ENCIK BERTINDAK SEPERTI INI, SAYA AKAN TAMATKAN TALIAN.
-motif dah berejam baru ko nak cakap mende tue? Innocent gile!
Dah lah tue. Nak pergi lunch. Nanti kalau ada lagi, I'll post it for you nah!
CALL#4.
PRANK
Mende ni takla berlaku kat I, but happen dekat my friend, a very best friend. Actually, this call is a PRANK call.
FRIEND : Careline, Natalia sedia membantu.
PRANKER : Cik, saya nak keraskan biji pelir.
FRIEND : Baiklah, saya akan sahkan no telefon cik disini. Boleh cik tunggu sebentar sementara saya buat semakan?
Dia pun hold and bukak la website and all the software cari application "PELIR". She unhold balik and ..
FRIEND : Maaf yer cik, kami disini tidak ada produk atau servis nama Pelir yer.
PRANKER : Cik, saya nak keras kan biji pelir saya.
Friend : Cik tunggu sebentar sementara saya buat semakkan lebih lanjut.
She dengan gigih pun pergi tanya supervisor bagai tanya "Sir, ada tak produck celom nama pelir?" And muke die blush gile bile tau what is teh real definition of pelir, she unhold the customer and ...
Friend : CIK TOLONG GUNAKAN AYAT BERSOPAN. SEKIRANYA ENCIK BERTINDAK SEPERTI INI, SAYA AKAN TAMATKAN TALIAN.
-motif dah berejam baru ko nak cakap mende tue? Innocent gile!
Dah lah tue. Nak pergi lunch. Nanti kalau ada lagi, I'll post it for you nah!
Labels: Work
posted by Isis Natasha @ 10:16