Customers, customers , customers! *Sigh!*
Saturday, December 22
Holla u'ols!!~Merasalah dah lama addinch update anything kat inniew blog kan? Terlalu busy dengan kerja u'ols!. Matilah ittiew adalah satu alasan yang lapok dan seyesly meks addinch leh terpikir any alasan yang vast vast vast lagi selain dari ittiew! matilah sebenarnya alasan yang sebenarnya adalah M.A.L.A.S! LOL!!! (
matilah pendedahan kepada khalayak ramai! LOL!!)
Occaylah, for this time, meks rasa nak tulis something about my work experience la pulak kan! Dah lama tak tulis about my work kan. Asyik about chick-lit sajorkkan?! Soemthime kene la jugak tukar ittiwe genre penulisan kan?! (matilah sebenarnya last entry pung tak abis tyulis, ni pulak terhegeh hegeh nak tulis genre lain!). LOL!! matilah mencarut pada diri sendiri kan? f cos la, sebelum u'ols pembaca mencarut meks kat meks nye tag board especially Ahfad dan bangsat-bangsat yang lain. LOL!!!
Neway, sebenarnya, today meks nak update about my surprise birthday party kat Melting Pots, Concorde Hotel, Kuala Lumpur but tak nak la, cos gambar masih meks addinch dapat lagi dari Ahfad. So merasalah meks update about teletah customer meks sajork. Hiks!~ Oh yeah! Before that, meks sajork nak wat announcement disini. Meks terjumpe blog kawan sekolah meks, which are my best-best-best freinds masa secondry school dulu u'ols! Teman gado, teman bersuka-ria dan sebagainya lah! Actually meks ala ala terharu jugak lah, tertibe ada ittiew stu comment kat my nye friendster (
yesss! I do have a friendster account. Merasalah cick here to be directed to my friendster account u'ols! *matilah advertisements u'ols!~)
~Sofiah~
~Faiza~
First blog yang meks jumpe is Sofiah's. Sofiah inniew adalah one of my best friend masa sekolah dulu u'ols! (so readers, meraslah be nice!) Blog Sofiah inniew leh la meks category sebagai blog feeling - update apa yang die rasa, how she feel at the moments - erti kata lain tak banyak mende yang best best u'ols. And the not so best part is, her blog addinch ada Tag Boards, so tak leh nak carut on the spot dan start perang lawan laan mulut kan?! (matilah batu api and kak punca!). LOL!!! The seond one is Faiza's. Oh by the way, sebelum korang pi serang both blogs, depa both adalah perempuan tulen tau! So u;ols jangan la nak pi balun sana balun sini - kang tak pasal pasal both of them culture shock sat ni. Hiks!~Erk, motif terlanjur or terbabas storyline jauh bangat nieh?! LOL!!!
Occay lah! Lets move on with our supposed- to-be storyline. LOL!! (motif sangat tersasar jauh meks nyew introduction.) Kitew talks about the telatah customers's meks. Hiks! Kitew mulakan dengan one of the high-rate customers meks u'ols.
First customer yang meks ingin berkongsi inniew leh meks kategorykan sebagai seorang customer yang berlagak pandai padahal seorang yang bebal!
Isis Natasha : Customer Service, Isis sedia membantu!
Customer A : Saya nak buat penyemakkan penggunaan minit dan sms acc number ini.
Isis Natasha : Baiklah, sya sedia membantu. Tetapi sebelum ittiew saya akan sahkan number telefon cik iaitu 01X-XXXXX24. Betul ke?
Customer A : Betul.
Isis Natasha : Baiklah saya akan bantu disini. Tetapi seperti baiasa cik Taufik asaya perlu buat sedikit pengesahan. Boleh saya dapatkan nombor IC cik?
Customer A : Kenapa awak nak number IC saya? Penegasahan bloddy shit apa yang you talking about nie?
p/s : Engkau nak check something private and confidential - only those in careline yang leh check, so it is very logically u kene buat verification kan - just to ensure that you are the registered owner kan?!
Isis Natasha : (since customer hanjeng start speaking - meks pung start la speaking!) Well sir, it is a process to do the veirification. As a safety reason for your account private and confidential policy.
Customer A : Excuse me Miss Isis, for the last time when I called, they do not required any verification. Who the hell are you to ask for my IC number?
Isis Natasha : Mr taufik, I'm a Customer Service, and I can assist to check minutes and sms utilization but as usual we need ur verification as stated in process.
Customer A : I will give my IC number and don;t you ever asked for anything else, bloody ididots.
p/s : Dah kene bloody iddiots, meks leh wat suara gedik gedik some more. LOL!! Makin menyirap la cust ni kan?!
Isis Natasha : Oh regarding that, for you r info Mr Taufik, a succesful verification are ur ic number and ur mother's maiden name. And I beliveed it will only take 3 seconds for you to inform such informations.
Customer A : What the fuck. And if I dont give such information, what will ahppen?
Isis Natasha : Well, Mr Taufik, if you failed to provide such verification, then the process failed and the transaction couldn't be done. Is there anything else mr Taufik?
Customer A : Fuck You!
Isis Natasha : My pleasure. Thanks for calling and have a nice day!
Ko boleh? LOL!!! "My pleasure" katanya!~
*******
And also sepangjang meks berkerja di Customer Service inniew ada banyak nama-nama yang meks rasa nak terbahaj u'ols. Bayangkan kalau u'ols ala ala dimaki oleh seorang yang pakai Nokia N95 but addinch tahu untuk hantar MMS. Tetapi also pada hakikatnya nama orang marah u'ols ittiew adalah Muhammad Babi bin Nur Khinzir. Apakah perasana u'ols? Nak sajork masa ittiew meks nak maki balik, "Ko jangan nak berangan boleh tak? Nama macama lahanat, ada hati nak maki meks yang bernama Isis Natasha Ayutullah Allaudin Mukaramullah Shah".
Instead meks hanya membalas, "Mr Muhammad, untuk numbor telefon inniew aygn cik menggunakan N95 boleh hantar MMS tapi tologn tambah nilai. baki cik sekarang adalah RM0.01 dan telah pun tamat tempoh pada semalam hari. Jadi jika difikir secara logik akal pemikiran, number telefon inniew baki nya kurang mencukupi. Tolong tambah nilai yer. Happy Holidays cik Muhammad."
Sakit hati aku, meks still remember. Masa call ittiew masa cuti panjang Hari raya Aidil-Adha u'ols. Meraslah Happy Holidays kan?! One of the other names yang meks teringat sampai sekarang adalah Miss Disney Anak Menari. Ko boleh? Disney Anak Menari. Call inniew meks dapat last month.
LOL!!! Jadi meks rasa cukup lah sekadar 2 cerpen menghina orang lain yang tidak dikenali. So, stay tune for the next update!!! Hiks!! (
matilah dari cara type next update macam buat esok, hakikatnya, ADO? LOL!!!)
Labels: Work
Regards with love,
posted by Isis Natasha @ 15:25